Małe cztery kółka z półki premium – Audi A3

Opisywany samochodów plasuje się wielkościowo w klasie niższej średniej. Audi A3 jest jednym z pierwszych tego typu aut klasy premium, można zaryzykować stwierdzeniem ze to on właśnie rozpoczął trend tworzenia nowej jakości aut tej klasy. Model ten do dzisiaj jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów marki Audi. Łączy w sobie nie duże wymiary, ale ponad przeciętną w tej klasie jakość wykończenia, komfort i swojego rodzaju prestiż.

W połowie 1996 roku Audi pokazało właśnie model A3 o którym mowa. Konkurent, ale i brat dla Volkswagena Golfa który jest spokrewniony z tym modelem. Druga odsłona A3 pojawiła się na rynku w 2003 roku, a 10 lat później ukazuje się obecna trzecia wersja modelu, która w 2016 roku przeszła duży face lifting upodabniający A3 do większych braci jak i do ogólnego designu marki. Przez wszystkie lata produkcji A3 była produkowana w różnych typach nadwozi. Pierwsze było tylko trzydrzwiowe, potem pojawiła się wersja z pięcioma drzwiami, a na samym końcu pojawiło się cabrio. Rok po pokazaniu trzeciej generacji modelu do gamy nadwoziowej dołącza wersja limusine czyli czterodrzwiowy sedan. I właśnie taka wersje Audi będzie opisywana.

Audi A3 Limusine, S-line z benzynowym silnikiem o pojemności 1.4 litra i mocy 150 koni mechanicznych możecie wynająć dla siebie tutaj.

Model ten jest w zasadzie najmniejszym oferowanym na rynku Audi. Model mierzy prawie 4,5 metra długości. Wiec mały jest tylko z nazwy i umieszczenia go w ogólnej gamie modelowej śmiało można go tak nazwać.

Pakiet S-line który to auto posiada robi tzw. robotę auto wygląda zadziornie i szybko. Przedni i tylny zderzak są bardziej sportowe z tyłu mamy podwójny wydech, wewnątrz sportowe fotele, czarną podsufitkę, asystent parkowania (auto samo wjedzie na miejsce parkowania) nawigacje z dużym ekranem, który można w każdej chwili schować , klimatyzacje dwustrefowa, podgrzewane fotele czy wielofunkcyjną kierownicę.

Silnikowo auto ma niby tylko 150 koni mocy krzesane z 1,4 litra pojemności z czterema cylindrami spięte z turbosprężarką i systemem bezpośredniego wtrysku paliwa, które daje więcej mocy, ale i ogranicza zużycie paliwa. Spalanie tego auta w cyklu mieszanym wynosi według producenta raptem  5l na 100km. Przy tej wielkości i masie lekko ponad 1200kg  naprawdę można autem bardzo sprawnie się poruszać i to nie tylko w mieście, bo niby nie duża liczba koni, ale prędkości autostradowe i trochę wyższe nie są dużym wysiłkiem dla tego auta. Co prawda wtedy pewnie spalanie wyniesie więcej niż te podane 5 litrów, ale wiadomo coś za coś każde auto przy prędkościach ponad autostradowych zwiększa swój apatyt na paliwo. Audi jest wyposażone w skrzynie automatyczna której atuty odczujemy głównie w miejskich korkach. Wystarczy raz zadać bieg i zapominamy o tym ze trzeba cos z biegami robić. Wyjątkiem jest tylko to, że jak chcemy sami zmieniać biegi to nie ma z tym żadnego problemu bo jest  taka opcja.

Znalezienie odpowiedniego miejsca za kierownica pomagają w pełni regulowane elektrycznie fotele łącznie z regulacja odcinka lędźwiowego kręgosłupa który oczywiście także są podgrzewane. Fotele jakby sportowe, ale bardzo wygodne i zachęcające do trochę szybszego pokonywania zakrętów bez strachu ze zsuniemy się z fotela na miejsce pasażera.

Cała deska rozdzielcza Audi A3 jest bardzo minimalistyczna nie ma na niej za dużej ilości przycisków, a te które są to są rozmieszczone w idealnych miejscach. Obsługa tego auta to jest czysta przyjemność nie ma tak jak w innych autach ze naprawdę trzeba się nagłowić gdzie co jest i za każdym razem patrzeć na deskę rozdzielcza w poszukiwaniu danego przycisku. Każda funkcję czy to klimatyzacji czy radia czy nawet ustawień samochodu można znaleźć intuicyjnie w zasadzie bez odrywania wzroku od drogi i to jest właśnie duży niezaprzeczalny plus wszystkich modeli Audi. Ergonomia wnętrz tych samochodów jest na najwyższym poziomie i po krótkim zapoznaniu się z autem wszystkie potrzebne w czasie jazdy funkcje można obsługiwać bezwzrokowo. Można zaryzykować stwierdzenie ze ergonomia aut Audi tworzy definicje tego słowa na nowo i daje przykład innym jak to robi dobrze i intuicyjnie.

Jazda autem jest bardzo komfortowa nawet mimo zainstalowanych dość dużych kół. Zawieszenie sprawdza się bardzo dobrze takie połączenie nutki sportu z dużym komfortem. Auto dla pasażerów na przednich fotelach jest bardzo wygodne i wszyscy znajdą tam dużo miejsca dla siebie. Na tylnej kanapie jest już trochę gorzej, ale nie ukrywajmy dalej jest to auto miejskie, a nie rodzinne.

Jeżeli ktoś woli wiele więcej emocji związanych z przyjemnością z szybkiej jazdy polecamy zapoznać się z oferta producenta gdyż Audi stworzyło najbardziej hardcorową wersję tego modelu jaką jest model RS3. Dla szybkiego porównania opisywana wersja A3 przyśpiesza do setki w czasie 8,2 sekundy. Wersja RS3 robi to dokładnie dwa razy szybciej czyli 4,1 sekundy. Nie ma co się dziwić takim osiągom mając pod maska 400 koni mocy. Najlepsze jednak z tego wszystkiego jest fakt że oba te modele są do wynajęcia w wypożyczalni No Basic Cars.